søndag den 3. april 2011

glade gaver fra en frisk 89-årig

yes. der er tale om min kære farfar. jeg har ikke besøgt ham i et stykke tid, men i dag efter arbejde tog jeg lige et smut ned for at sige hej, og han blev rigtig glad. vi fik snakket og spist. menuen stod på ristet hjemmebagt brød med rejer, varm kakao og appelsinjuice (lækker blanding). efter måltidet var min farfar meget opsat på, at jeg skulle smage denne "fantastiske og helt igennem sublime kage", som han selv sagde. jeg tænkte "hey, hvorfor ikke?" og så smuttede vi ud i køkkenet for at hente kagen. han åbner fryseren, og op tager han den. drømmekagen. "drømme"-kagen .... intet menneske i denne verden kan snyde mig så grumt, som min farfar kan. kagen var en skive hindbærroulade med .. svesker på toppen.. den mand.. den gamle mand.... kagen var i sig selv god nok, og jeg har da også lært at spise svesker i små mængder (efter alle de gange han har lavet disse numre på mig, så er det også forståeligt..) åh ja.

efter endt spisning, og en hel del talen, var mine øjenlåg så tunge, at jeg godt kunne mærke, at jeg blev nødt til at cykle hjem. inden jeg gik, fik jeg lige en hel masse ting af ham. min farmor ligger nemlig på plejehjem, og vi venter egentlig bare på, at hun skal kradse af; så min farfar har her på det sidste givet mig en del ting, da han ikke har brug for noget af det.

garn!, strikkepinde, rød baret, krøllejern, hæklet "taske"/pose, lædertaske
(er SÅ glad for den!) og en madvægt (YES! ENDELIG kan jeg veje min mad!)

her til aften havde jeg så inviteret min mor og to af mine brødre til middag hos mig. menuen stod på forskellige vegetariske retter (og vegetarisk pizza til christoffer, den magre og kræsne pind). det var meget hyggeligt! lige nu ligger jeg og er totalt mæt og fortryder lidt, at jeg spiste to af mine hjemmelavede minihvidløgsflûtes.. jeg har bare spist alt, alt for meget brød i dag. jeg har det virkelig dårligt over det... men så er det godt, at der i morgen starter en ny dag, hvor jeg kan spise lidt bedre og kontrolleret. - dog er jeg, og de andre fra den gamle rede, blevet inviteret på spise af min mors kæreste. det hele er meget hemmeligt, og min mor ved heller ikke noget... han er virkelig god til at overraske. enten er det hjemme i hans eget hjem, eller så er det på en virkelig fin restaurant. jeg glæder mig!

og p.s. så har jeg ikke drukket en smoothie i to dage. jeg har abstinenser og overvejer kraftigt at gå ud at lave en nu.... oork. (men det gør jeg ikke. nu har jeg noget at glæde mig til!)

hej hej! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar